thumbnail

kansere karsi koruyucu (anti-tumor) etkileri ersag reishi mantari

KANSERE KARŞI KORUYUCU

(ANTİ-TÜMÖR) ETKİLERİ

Ersag reishi mantarı kapsul,

Kanser tümörlerine karsı Ganoderma lucidum (Reishi) bilesenlerinin etkili oldugu birçok bilimsel arastırmada gösterilmistir.


(Maruyama ve ark., 1989; Sliva ve ark., 2002; Hu ve ark., 2002; Liu ve


ark., 2002; Lu ve ark., 2002; Jiang ve ark. 2008; Nonaka ve...

Kanser tümörlerine karsı Ganoderma lucidum (Reishi) bilesenlerinin etkili oldugu birçok bilimsel arastırmada gösterilmistir.


(Maruyama ve ark., 1989; Sliva ve ark., 2002; Hu ve ark., 2002; Liu ve

ark., 2002; Lu ve ark., 2002; Jiang ve ark. 2008; Nonaka ve ark. 2008; Yue ve ark., 2008). Bu
konuda yapılmış olan bilimsel çalısmaları görmek için http://www.pubmed.com adresinde “Ganoderma lucidum cancer” kelimeleri ile tarama yapabilirsiniz. 01/07/2008 tarihli itibariyle
PUBMED 103 arastırma sonucu vermektedir.


Radyoterapiden önce veya sonra alınması hiç fark etmez; lökosit, eritrosit ve trombosit seviyeleri en kısa sürede normale dönmektedir.
Efsane mantar Ganoderma lucidum, terminal kanser hastalarında morfin kullanımını azaltırken bagısıklık hücrelerinin sayısının artmasını saglayarak ameliyat sonrası hastaların iyilesmesini hızlandırmaktadır.
Amerika Birlesik Devletleri’nde Methodist Arastırma Enstitüsü Kanser Arastırma Laboratuvarı’nda yapılan bir arastırmada G. lucidum mantarından elde edilen ganoderik asit A ve H adlı triterpenlerin gögüs kanseri hücrelerinin büyümesini ve yayılmasını durdurdugu gözlenmistir (Jiang ve ark. 2008). Ganoderma lucidum’un suda elde edilen özütünün kolon kanserine karsı koruyucu oldugu bulunmustur (Lu ve ark., 2002).
2002 yılında Cancer Letters dergisinde yayınlanan bir makalede Ganoderma lucidum’un sporlarından elde edilen yagların hepatoma (karaciger tümörü), sarcoma (bağ dokusu habis tümörü) ve reticulocyte sarcoma (genç eritrosit tümörü) tümörlerinin büyümesini % 80-90 oranında engelledigi bildirilmistir (Liu ve ark., 2002).

Asagıda özetini gördügünüz arastırmada G. lucidum’un kanser hücrelerinin
metastazını durdurdugu gözlenmistir (Nonaka ve ark. 2008).
Asagıda gördügünüz derlemede Ganoderma lucidum’un bagısıklık sistemi üzerindeki olumu etkilerinden ve anti-tümör aktivitesinden bahsedilmektedir. Bu makalede Ganoderma’nın suda elde edilen özütünün ve bu mantardan elde edilen polisakkaritlerin bağışıklığı arttırıcı etkisi sayesinde çesitli tümörlü hayvanlarda ciddi anti-tümör aktivitesi gösterdigi belirtilmektedir. Yakın zamanda yapılan çalısmalar göstermistir ki Ganoderma lucidum’un alkolle elde edilen özütü ve bu mantardan elde edilen triterpenler de anti-tümör etkiye sahiptir ve bu etki, mantardaki aktif bilesiklerin tümör hücreleri üzerindeki direk sitotoksik (öldürücü) etkilerinden kaynaklanmaktadır (Lin ve Zhang, 2004).

Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

Kamil TÜZÜNEL. Blogger tarafından desteklenmektedir.